top of page

Murth Mossel


Donderdag 21 mei 2015 bezocht ik samen met mijn ouders en zus een voorstellig van cabaretier Murth Mossel, een nog onbekende voor mij. Zijn show was gratis te bezoeken, omdat mijn ouders al een aantal jaren lid zijn van het theater.

Na veel gehaast, want mijn trein had vertraging, kwamen we moe maar voldaan in het theater van Heerlen. We hadden behoefte aan ontspanning. Toch was ik een beetje gespannen. Ik kende Murth Mossel helemaal niet. Was hij wel grappig en leuk genoeg?

Ik heb al veel cabaretiers gezien, maar nog niemand zoals Murth. Ik denk dat iedere beginnende en ervaren comédienne van hem kan leren. Hij maakte gevatte opmerkingen en praatte 2.5 uur aan een stuk door. Zonder pauze en met maar twee glazen water.

Het was een, boven alle verwachtingen om, een goede show. Het nadeel was dat hij echt twee en een halfuur aan een stuk door heeft gesproken. Ik denk dat alle bezoekers wel toe waren aan een pauze. Achteraf bleek dat hij deze dag van alles aan het uitproberen was. Wat werkte wel in de show en wat werkte niet. Dat was dan wel bijzonder om mee te maken.

Zo zie je maar, ook al heb je nog nooit iets van iemand gezien of gehoord.

Ze kunnen wel degelijk goed zijn. Het was een verassende show en zeker

de moeite waard.


bottom of page