top of page

Opnames nieuwe film FAKE

In de meivakantie heb ik me opgegeven als figurant voor de film FAKE. Waar de film precies over ging wist ik niet. Behalve dat de regisseur Thomas Acda was. Zoals al eerder gelezen in mijn verhalen, vind ik Thomas Acda een goede zanger en acteur. Dus ik was gelijk overtuigd en schreef me in voor de figuranten rol.

De locatie was in Maastricht. In een café waar ik met carnaval te vinden was. Ik vond het een mooie locatie, maar we moesten iedere keer ontzettend lang wachten. Later begreep ik waarom. Ze moesten van elke scene de camera beelden vanuit een andere standpunt hebben. nu ik dit weet kijk ik ook anders naar een film. Je ziet ineens hoeveel tijd een simpele scene duurt tot dat hij wordt zoals wij dat in de bioscoop zien. Ik heb heel veel respect gekregen voor alle mensen die meewerken aan een film. Vooral als je werkt met figuranten. Iedereen van regisseur tot aan acteur bleven zo ontzettend vriendelijk. Een vraag stellen was totaal geen probleem.

De film speelt zich af rond de kerstperiode. De figuranten kregen de opdracht om zoveel mogelijk kerstaccessoires mee te nemen en er netjes uit te zien. Met een net zwart jurkje aan en mijn kerstmuts op hoop ik binnenkort in de bioscoop te verschijnen.


bottom of page