top of page

De Kwis


Aangezien ik een groot fan ben van Cabaretier Paul de Leeuw volg ik hem bij al zijn theatershow en programma’s. Zo kijk ik ook elke zaterdagavond trouw naar De Kwis. Vier getalenteerde cabaretiers geven een soort talkshow met als presentator Paul de Leeuw. Elke zaterdag kwam een gast langs en die werd aan de hand van grapjes en spelletjes het nieuws van de afgelopen week getoetst. Ik zat naast mijn moeder tijdens de opnames en die moest elke keer ontzettend hard lachen, waardoor we vaak op televisie te zien waren. Dat was erg leuk, ook omdat we daar positieve reacties op hebben gekregen van kijkers. Het was een hele belevenis om mee te maken. We kwamen binnen en werden ontvangen met koffie en thee. Daarna werden we begeleid naar de studio waar de opnames plaats vonden. Iedereen kreeg een plaats aangewezen. Ik verbaasde me erover hoe klein zo’n studio eigenlijk is. Op televisie lijkt het vaker veel groter. De vier presentatoren en Paul de Leeuw waren ontzettend vriendelijk en legde alles goed en duidelijk uit. Het was ook grappig om te zien hoe het gaat als iets fout gaat. Niels van der laan, een van de vier cabaretiers, deed per ongeluk iets fout en met een seconde was het opgelost. Hij pakte het zo goed op, wat een talent. De hele crew en cast van het programma werk ontzettend hard. Op zaterdagmiddag nemen ze De Kwis op en op zaterdagavond wordt het al uitgezonden. Ze zijn een hele week bezig met het vinden van nieuws, een gast en het opstellen van het programma. Mijn respect! Ik kijk met een ontzettend goed gevoel terug op deze dag, vooral omdat het mij duidelijk heeft laten zien dat ik dit echt graag wil. Ik wil later bij de televisie werken en zo’n programma’s maken.


bottom of page