top of page

Vrienden van Amstellive

De heenreis Vrijdag 23 Januari 2015 ben ik samen met mijn ouders en zus naar de Vrienden van Amstel LIVE gegaan in Ahoy Rotterdam. Na een hele lange busreis (voor ons lang want we vertrokken vanuit het zonnige Limburg), kwamen we eindelijk aan in Rotterdam. Ik had enorme honger en hoopte op veel eetkraampjes, zoals in het ZiggoDome. Helaas was er maar een hotdogkraam, waar je maar liefst 3 euro voor betaalden. Buiten deze domper was er wel lekker bier.

Opening De show begon met een super harde knal waardoor ik bijna van mijn stoel af viel. De opening werd geopend door Anouk en dat was fantastisch. Met de uitstraling en de kracht van Anouk zit je er gelijk al lekker in. Per slot van rekening moet de opening goed zijn, want een eerste indruk kan je maar een keer maken.

Foutje Ilse de Lange kwam het podium op en begon te zingen samen met Miss Montreal. Midden in het lied viel het geluid uit. Niemand in de zaal hoorde iets, maar Ilse en Sanne (miss Montreal red.) hadden niks in

de gaten. Blijkbaar horen zij alleen de muziek van de band in hun oren. Dit is iets wat je normaal niet mee maakt, dus dit was wel een aparte ervaring. Je ziet gelijk met wat voor een snelheid zoiets goed wordt opgelost. Zo zie je maar dat zelfs na heel veel doorlopen, het altijd fout kan gaan.

Verassing De zanger van Di-rect (Marcel) was voor mij en vele andere een verrassing. Wat is dat een goede zanger en onwijs leuke man. Met een lied van Andre Hazes werd hij op een bar door de zaal geduwd onder begeleiding van Xander de Buisonjé en Jeroen van koningsbrugge. Het was net alsof Andre Hazes erbij was.

Afsluiter De sfeer zat er heel goed in. Het was ook super om mee te maken dat op het einde Humberto Tan op het podium kwam, live voor zijn programma RTL late night. Wat was het een fantastische avond! De artiesten, de bezoekers en de sfeer maakten het plaatje compleet. Van de eerste tot de laatste seconde heb ik genoten. De 3 uur zijn omgevlogen.


bottom of page